• Scoreboard and Points Live. Read about it HERE

    current issues

    1 - NEW PLAYERS - Players who created an account on or after Oct 15 2023 are not able to log into the forum
    2 - AWOL - We do not have an AWOL button under the ACTIVE tab yet. Please check each game to see if you are AWOL.

    Thanks.

  • Welcome to Major Command's RISK Game forum.

    If you are a registered player, please log in:

    LOG IN

    If you are new to Major Command and would like to
    play our RISK game online. Then please sign up here:

    SIGN UP

Nederland en Vlaanderen (Dutch topic)

Blondo

Well-known member
Awesome Player
Joined
Sep 14, 2011
Messages
238
De Kroaten zijn er beter in geslaagd om een nieuwe ploeg te bouwen ... brengen veel moois op de mat en behalen (bescheiden) resultaten + doen (belangrijke) ervaring op ... ik geloof ook dat ze nog een tijd blijven groeien en in de toekomst betere resultaten kunnen neerzetten ... op dat vlak hebben ze een voorsprong op ons.

Onze crisis heeft een climax bereikt tijdens kwalificatie WK'10 ... met uitlopers in de voorbereiding voor EK'12 ... tijdens Tricky Dick & Leekens is die vrije val wel gestopt maar moest er nog veel gesleuteld worden ... met Wilmots zijn de "spelletjes" gestopt (kalmte teruggekeerd) en blijkt dat we ook eenvoudig voetbal kunnen spelen. Het begint er ondertussen op te lijken dat we de voorsprong van de Kroaten aan het bijbenen zijn ... ons potentieel is groter ... maar ik ben nog steeds onzeker dat Wilmots het eruit kan halen (met Leekens wist je op voorhand dat het niet zou lukken). Op dat vlak had de bond meer lef mogen tonen of gewoon gezond verstand ... bv. met Preud'homme of Gerets (Wilmots altijd als assistent) ... wellicht zou Gerets of Preud'homme het niet beter gedaan hebben dan onder Wilmots maar hun ervaring kan tellen (hopelijk hebben ze contact & kan Wilmots op hun diensten rekenen). Echter naar mijn gevoel hoefde een Belgische manager niet ... ipv Advokaat had ik veel liever Hiddink gezien ... maar er waren veel aantrekkelijke kandidaten ... imao hadden Hiddink & Wilmots het goed met elkaar kunnen vinden ... wellicht zal hij nu een grote bijdrage leveren aan Rusland 2018.

Met Wilmots hebben we dus een bescheiden manager (wellicht was Hiddink sowieso te hoog gegrepen) ... hij kan alle hulp & ondersteuning gebruiken om de verloren jaren onder Leekens en de crisisjaren daarvoor in te halen. Hoewel we enkele talenten aan Turkije & Marokko verspeeld hebben blijven ze toestromen ... met de huidige selectie zijn er geen excuses meer mogelijk:

Hazard (22j) is de beste van de 4 Chelsea-Belgen (atm sterk bezig en een basiswaarde in Chelsea). De Bruyne (21j) presteert maar had beter voor een andere club gekozen (voor Mertens lijkt een transfer ook beter ... heeft zijn tanden al stukgebeten bij PSV). Lukaku (19j) begint op te leven bij WBA ... doet het steeds beter in de Premier League ... Courtois (20j) zal wellicht 1 van de beste doelmannen worden.

Met Courtois en Mignolet kan je steeds rekenen op een uitstekend sluitstuk van wat een ijzersterke verdediging moet zijn:

- sterk centrum met Vermaelen (27j) & Kompany (26j), 1 van de sterkhouders in Manchester City krijgt niets dan lof in de Premier League ... Vermaelen (Arsenal) zal ook nooit onderschat worden. Van Buyten kan Mandžukić in de kleedkamers van Bayern aanpakken ... op het veld zijn er betere invallers.
- Vertonghen (25j) & Alderweireld (24j) ... Vertonghen is atm very hot in de Premier League ... als Alderweireld ook in het spoor treedt van Vertonghen & Vermaelen is de verdediging compleet ... hoewel Ciman niet mag onderschat worden en Lombaerts wellicht meer in de picture komt wanneer hij van Zenit naar Juventus verhuist.

Het middenveld is van onschatbare waarde maar we blijven nog steeds wachten op een echt target in de aanval:

- Fellaini (25j), Dembélé (25j), Witsel (24j), De Bruyne (21j) & Hazard (22j) behoren allemaal tot de onmiskenbare kern van hun clubs ... enkel De Bruyne (21j) zie ik liever bij een andere topclub tenzij hij samen met Hazard het mooie weer kan maken bij Chelsea.
- Lukaku (19j), al een ster toen hij nog maar 16 was ... staat veel verder dan Drogba op dezelfde leeftijd ... als hij goed evolueert is Benteke (22j) "slechts" een voorlopige targetman.

Buiten Chadli (23j), Defour (24j), Mirallas (25j), Mertens (25j), enz. zijn er nog anderen die in deze ploeg passen ... met alle bescheidenheid ... deze ploeg hoort Brazilie 2014 te halen. Uiteindelijk gaat het maar om 1 prijs ... wellicht gaan de Argentijnen of de Duitsers daarmee lopen ... zou het niet erg vinden als we het EK in Frankrijk '16 winnen ... tijdens Rusland '18 worden we wellicht geconfronteerd met de impact van Hiddink op het Russische voetbal ... de Italianen, Engelsen, Duitsers, enz.

BTW Robben, Sneijder, van der Vaart & van Persie zijn bijna aan vervanging toe ... duidelijk het ideale moment om met Van Gaal een nieuwe generatie binnen te loodsen ... dit WK zullen er veel 30+ers staan ... met het aanstormend Nederlands talent ziet de toekomst er wel beloftevol uit.
 
Last edited:

daangeennaam

Well-known member
Awesome Player
Joined
Oct 4, 2011
Messages
53
Ja prachtig forum, Blondo als voetbalfan, er gaat een wereld voor me open..
 

Blondo

Well-known member
Awesome Player
Joined
Sep 14, 2011
Messages
238
@Daan ... feel free ... 2 cents = very cheap price (nah geen Belgen/Hollander moppen ... ik hoor graag een andere opinie dan die van mezelf).

Naar alle waarschijnlijkheid gaat Holland beter presteren dan EK'12 ... maar voor de finale van Brazilie 2014 blijf ik gokken op Argentinie - Duitsland (ok zijn beiden favorieten ... als het WK voor de deur staat zal ik mijn mening aanpassen als dat nodig blijkt). Onder Van Gaal verwacht ik min. 1/8 ... 1/4 of halve finale moet haalbaar zijn ... een 2e finale op rij is boven alle verwachtingen. Belangrijker imo = vernieuwing van Oranje. Nog te vroeg om uit te maken of er een nieuwe Robben, Sneijder of Van Persie tussenzit ... wellicht hebben de Nederlanders er een beter zicht op.

De Telegraaf over de Belgen: Nu acht Belgen bij Chelsea. Dat kunnen er 9 worden ... geruchten om Dembele naar Chelsea te halen doen steeds meer rook opwaaien ... hopelijk kan hij Stamford Bridge in de nabije toekomst laten ontvlammen samen met KDB, Lukaku & Hazard ... als die 4 op elkaar ingespeeld geraken ... waarom dan niet Fellaini, Witsel en de volledige Belgische defensie aankopen zodat Dedecker zijn voorstel om de nationale 11 ook in clubverband samen te brengen uitkomt ... tja zoals M. Borsato het best verwoordde: "Dromen zijn bedrog". Courtois lijkt op dezelfde wijze te evolueren als De Gea ... iig met hem kom je nooit bedrogen uit ... allemaal maken ze de beloftes waar ... het wordt steeds waarschijnlijker dat we meer spelers zullen hebben van het kaliber Kompany of Hazard.

BTW de toekomst van de Belgische verdediging ziet er goed uit ... de huidige generatie moet nog meer solide worden (hoewel slechts 1 tegendoelpunt in 6 qualifiers een goed teken is) en in Gen'96 zitten mooie prospecten ... ook voor andere posities. Charly Musonda Junior (16j) wordt vaak aangehaald als de next big thing to hit football en hij kan het al goed vinden met Hazard ... als Piet de Visser gelijk krijgt ... dan hebben we een rasechte nr. 10. Tijdens het WK zal hij 17 zijn ... Scifo was 18 toen hij voor het eerst schitterde dus met een beetje geluk ... EK'16.
 
Last edited:

daangeennaam

Well-known member
Awesome Player
Joined
Oct 4, 2011
Messages
53
Vernieuwing is belangrijker, daarom is van Gaal sinds het EK begonnen met vernieuwing.. Ik weet niet of je al een wedstrijd van hun hebt gezien, maar het is allemaal jong spul wat er rondloopt.. Daarbij, voetballen Robben, van Persie, Sneijder en van der Vaart volgend jaar ook nog wel op aanzienlijk niveau om mee te kunnen naar het WK.. Mooi vind ik hoe Janmaat, de Vrij en Martins Indi zich ontwikkelen in de verdediging bij oranje. Strootman word de Schweinsteiger van Nederland, een van de grotere talenten. Zelf ben ik niet zo'n fan van Lens, niet door het incident met Mathijsen laatst, maar ik ben nooit fan geweest zelfs..
Van Belgie daarentegen ben ik ontzettend fan, dit is het gouden team. Dit is het team dat een WK kan winnen!
Belgie heeft zulke goede kwaliteits voetballers. Kompany, Vermaelen en Vertonghen, 3 ijzersterke en goede verdedigers. Fellaini, Hazard, Witsel, Naingolan en Defour zijn samen ook weer echte voetballers met kwaliteit. Dan heb je Driesje nog, die eigenlijk ook al te goed is voor PSV.. Lukaku is bezig om een vaste waarde te worden voor West Brom, en Chelsea. Met een spits die wekelijks uitkomt in de Premier League zit je altijd goed..
Eerlijk gezegd denk ik dat Belgie op dit moment verder is dan Nederland om hoge ogen te gooien op het WK.. Ben benieuwd wat Unibet denkt ;)
 

Blondo

Well-known member
Awesome Player
Joined
Sep 14, 2011
Messages
238
Hmmm ... Unibet ... affiliate? ;) Daar dicht men Nederland betere kansen toe dan Belgie ... maar we staan bijna op gelijke voet.

Zoals verwacht zijn de topfavos: Brazil, Argentina, Spanje & Duitsland. Imo Argentina & Duitsland = de meest kansrijken. Europese landen zijn atm zo sterk dat het ondenkbaar is dat ze allemaal vroeg het WK moeten verlaten. Dat Spanje nog eens wint = uitzonderlijk ... maar zelfs nu ze imho minder sterk zijn dan op hun toppunt moet je ermee rekening houden. Brazil moet thuis mooi voetbal laten zien ... volgens een Nederlandse tv-reportage (wellicht in de aanloop naar Brazil-Holland tijdens WK'10) heeft Brazilie nooit een WK gewonnen met samba-voetbal ... echter steeds met stevig verdedigen en wat van het hardere werk (samba vooral in de WKs die ze niet wonnen = de aloude wijsheid dat je met een goede verdediging vaker een toernooi wint dan met aantrekkelijk spel) ... met beelden werd de vergelijking getrokken tussen Holland dat het EK won en enkele van de WKs die de Brazilianen wonnen (dat je enkel de mooie momenten daarvan hebt onthouden, bv. Van Basten goal, zou een vertekend beeld geven van alle minuten die werden gespeeld + Brazilianen hebben vaak ijzersterke verdedigers, echter ze krijgen te weinig aandacht van de media). Meestal geniet ik van het Hollandse spel ... maar 2010 was een heel saai WK (op de Duitsers na) en sowieso zal het beter gaan dan EK'12 ... in 2014 vermoed ik dat het terug "lekker ballen" zal worden.

Kheb ook een donkerbruin vermoeden dat Argentinie als 1 team zal spelen (tijdens WK'06 hebben ze eens laten zien wat ze kunnen: Goooooooooool Cambiasso na 25 passes en de eindstand Argentina 6 - Serbia & Montenegro 0). Deze keer is het team nog sterker en zonder Maradona krijg je een beter idee van wat je kan verwachten. De Duitsers hebben ze de laatste 2 WKs wel naar huis gespeeld ... khoop dat ze elkaar terug tegenkomen in 2014 en dat de vonken ervan afslaan.

Met Italia ben ik het ook eens: mooi palmares ... de azuri hebben het gemerkt tijdens WK'10 dat je ook te lang kan geloven in de oude garde ... hoewel de wereldkampioen van '06 vergelijkbaar is met Nederland nu, lijkt het erop dat Van Gaal meer kansen geeft aan de jongeren (cfr Bayern)... de snelle integratie van vers bloed + aantrekkelijk voetbal van de Italianen tijdens '12 maakt van hen een sterke outsider die ook tijdens het komende WK resultaten kan boeken.

Dan krijgen we de rest van de sterke outsiders: Nederland, Engeland ... Belgie ... en Frankrijk. Dankzij de meest recente overwinningen steken we de Fransen voorbij op de Fifa ranking ... nu nog 2 landen om tijdens Maart 2014 in pot 1 te belanden voor Euro 2016. De revelatie van WK'14 zal eerder Colombia of Rusland worden. Met de natte vinger: de Belgen winnen van Brazilie in de poulefase ... beiden gaan door ... in de kwartfinale gaan we glorierijk ten onder tegen de Duitsers ... 3-3 na de volle 90 en we krijgen een laat doelpunt tegen in de verlengingen (BTW overduidelijk buitenspel) ... de illusie dat we verder zouden gaan was ondertussen binnengeslopen ... op zijn minst hebben we getoond dat we er weer bijhoren ... ok terug naar de realiteit: wellicht zal de wedstrijd tegen de Kroaten beslissend zijn voor groepswinst: Unibet geeft ons een klein voordeel ... hoewel om het WK te winnen krijgen we een veel groter voordeel: de Kroaten staan 8 plaatsen achter ons op een gedeelde plek met o.m. USA (onze volgende friendly) en Turkije (die wellicht thuis moeten blijven). Het wordt dus nog een spannende race ... liever zonder barrages en als het kan met een 4 op 4 zodat we in pot 1 terecht komen voor de kwalificatie Euro 2016 (dat barrages mooie punten kunnen opleveren voor die loting = silver lining als het toch barrages worden).

BTW Nainggolan krijgt zware concurrentie van de huidige "kern" en alle andere die in aanmerking komen voor een beperkt aantal plaatsen ... hopelijk kan hij zich in de kijker spelen met een dure transfer naar Juventus + speelminuten ... als hij mee naar Brazilie gaat is hij wellicht een luxe-invaller (Wilmots wil Charly Jr mogelijk een plaats geven en als de voorspellingen voor een fractie waar zijn moet hij dat zeker doen). Op het middenveld heeft Wilmots eerder last van teveel opties ... daarom liever een manager die er het beste kan uithalen of c/p als het middenveld in clubverband verzameld wordt. Echter de backs zijn het grootste probleem (weelde aan centrum verdedigers) ... Jan doet het ondertussen wel goed op links & Mega Toby wordt steeds beter op rechts. Voor de linksachter en de centrumposities lijken we weinig problemen te hebben ook in de toekomst ... op rechts hebben we nog geen Janmaat ... Vermijl van Man U of Cavanda van Lazio zijn onze grootste hoop (maar het WK is sowieso te vroeg en het is onzeker dat deze spelers ooit het hoogste niveau halen ... bv met Boyata gaat het de verkeerde kant uit ... terwijl bv Dembele nu dat hij zijn draai terug gevonden heeft, vaak onderschat wordt ... Benteke wordt ook alleen maar sterker). Van Gaal mag altijd naar Belgie verhuizen (kan altijd belastingsadvies vragen aan Hiddink) ... blijft 1 van de managers met een goed oog voor jong talent + weet hoe hij ze in de ploeg moet cementeren.
 

Pezewever

Well-known member
Awesome Player
Joined
Oct 22, 2012
Messages
52
ik vroeg mij af... sorry voor het storen van het voetbalgesprek btw;) of er nog iets word gedaan met die nieuwe kaart van de Nederlanden. Was een heel interessant concept en al degelijk uitgewerkt voor een ruwe versie :)
 

Blondo

Well-known member
Awesome Player
Joined
Sep 14, 2011
Messages
238
No worries ... over voetbal geleuterd tijdens de 2 vorige qualifiers. Nu wordt er even niet gebald ... op het vlak van een Benelux kaart is het ook komkommertijd. Echter naar mijn gevoel zou Shep deze kaart als 1 van de eerste nieuwe releases moete uitbrengen (ik vermoed dat het nog steeds een tijd kan duren ... de laatste nieuwe kaart werd een tijd geleden geintroduceerd ... hopelijk zien we binnenkort wat vooruitgang). Wellicht kunnen we ze in de komende maanden verder uitbouwen en meer in de kijker krijgen.
 

Biosphere

Well-known member
Awesome Player
Joined
Apr 2, 2013
Messages
115
Ik ben ook Nederlands.^^

Tijd om een Nederlandse Social Clan op te richten jongens!
 

Blondo

Well-known member
Awesome Player
Joined
Sep 14, 2011
Messages
238
Eens! Ik zie Blondo als ideaal staatshoofd van deze Clan!

lol ... maar ok ik wil mee aan de kar trekken ... iedereen die grondlegger van onze nieuwe clan wil worden ... we hebben min. 4 leden en zoeken:

Clan Name: atm steun ik deze suggestie = Lowlands (ipv low countries ... gewoon omdat 't beter klinkt), andere namen zijn altijd welkom of eens voor een Nederlandse naam gaan?
Clan Insignia: iets met de traditionele leeuwen (cfr wapenschilden) of kiezen we voor iets nieuw? MGMs logo kan ook passen als we 't voldoende aanpasse zie ik geen probleem.
Clan Banner: we kunne gaan voor zo'n 17 prov. map ... alles kan natuurlijk wat frisser

Wanneer ik wat meer tijd heb ga ik me ook verdiepen in maps ... altijd leuk om homecourt advantage te hebben.
 

daangeennaam

Well-known member
Awesome Player
Joined
Oct 4, 2011
Messages
53
Lijkt mij een prima plan! Ik wil niet alleen meedoen aan deze social clan, maar ook wel aan een competitive clan!
 

Blondo

Well-known member
Awesome Player
Joined
Sep 14, 2011
Messages
238
Had een voorstel gelanceerd om een competitieve clan op te starten ... echter 't bleek te moeilijk om de krachten van Blondo, Robinette, AAFitz, etc. te bundelen ... sowieso een hoop misfits maar had wel leuk geweest om te zien hoe zwart team chatter kan kleuren. Voor een competitieve clan moet je wel iets voor over hebben ... daar ging het mis ... te veel spelers hadden te weinig tijd ... dus nooit aan uitnodigingen geraakt ... @Daan: als je wou ... had ik je er graag bij.

Omdat ik in het echte leven ook plannen heb gemaakt ... met de vakantie in zicht ... is het wellicht beter dat we geen competitieve clan hebben gestart. Echter een social clan moet kunnen.
 

SimonDeDanser

Active member
Awesome Player
Joined
May 15, 2013
Messages
37
......pssssstttt........ Scheveningen Scheveningen .........(click-click)
 

Blondo

Well-known member
Awesome Player
Joined
Sep 14, 2011
Messages
238
't Was zalig weer ... kgeniet nog steeds van lekkere drank ... en we gaan naar Brazil2014.

Kroatie en Belgie moeten nog uit tegen Schotland. De Kroaten moete echter ook uit tegen de Serviers terwijl wij thuis tegen Wales spele. Zelfs verliest Belgie van Kroatie dan moet er al heel wat meer verkeerd lopen voordat we in de barrages terechtkomen. Wellicht belande we na deze match in de top 10 van de fifa-ranking. Zelfs als het tot barrages komt ... hebbe we een sterke uitgangspositie (tenzij Frankrijk blijft zakke ... die zien we in augustus al ... dus laat die barrages maar zitte).

Leuke bonus: loting voor WK 2018 ... Belgie virtueel in pot 1 ... natuurlijk winnen we Euro2016 ;)
 

Hodja

Well-known member
Awesome Player
Joined
Mar 8, 2013
Messages
134
Hey mensen, ik ben ook nederlands zet mij ook maar in de lijst :)
Mijn echte naam is Remy en ik woon in Cuijk(aan de maas)
 
Last edited:

carhui

Member
Awesome Player
Joined
Aug 23, 2012
Messages
20
YO Hier nog een NerderlandSE (ja jongens dr zijn ook chicks hier).

Veel dutchies, kom ook mensen tegen waar ik al tegen heb gespeeld. Wat leuk!
Laters!
 
Top